Wat gaat er precies gebeuren?
Alle EnergieFlex klanten krijgen begin november automatisch een nieuw contract (voorstel) van Innova. Innova verzekert alle klanten dat je een goed aanbod krijgt. Innova belooft op zijn site dat het om een zeer concurrerend aanbod met vaste tarieven gaat. Je hoeft verder niets te doen. Je krijgt automatisch energie geleverd van Innova en zij zullen jou als klant voor de geleverde energie facturen sturen. Als je geen slimme meter hebt zal Innova je alleen per e-mail de meterstanden opvragen. Een slimme meter kan Innova zelf uitlezen.
Wat als je niet naar Innova wilt overstappen?
Dat kan natuurlijk. Je wordt wel eerst klant bij Innova maar je hebt 30 dagen de tijd om het contract dat jou is aangeboden op te zeggen. Je kunt dan zelf een andere leverancier zoeken. Tot je bent overgezet naar jouw nieuwe energieleverancier, krijg je wel energie van Innova met de daarbij behorende rekening voor de overbruggingsperiode.
Hoe zit het nu precies met mijn bijvoorbeeld welkomstpremie en/of te veel betaalde voorschotten van EnergieFlex?
Dit regelt de curator van EnergieFlex. Hij beoordeelt of alle schulden van EnergieFlex (dus ook de bedragen waar klanten nog recht op hebben) betaald kunnen worden. Op dit moment is nog niet duidelijk of dat het geval is, dat onderzoekt de curator nu. Het is helaas zeer goed mogelijk dat je slechts een deel of niets terug krijgt. Een bedrijf gaat in de meeste gevallen juist failliet omdat het niet in staat is de schulden te betalen. Als blijkt dat je nog recht hebt op geld, kun je een vordering bij de curator indienen. Daar is het volgende e-mailadres voor bekend gemaakt: flexenergie@wijnenstael.nl.Heb je nog meer vragen over deze situatie dan kun je op de website van Innova meer lezen over de overname van EnergieFlex-klanten door Innova.