Nieuwe partner Koopkracht

22 november | Energie

KOSTENSERVICE, JAARLIJKS AUTOMATISCH OVERSTAPPEN ZONDER GEDOE

“Wel een gedoe, hoor!”. Dat zeggen veel consumenten die van de ene energieleverancier naar de ander - meestal een goedkopere - zijn overgestapt. Daarom blijven ze vaak ook wel een aantal jaren trouw aan het bedrijf waar ze naar zijn overgestapt. Maar daardoor laten ze wel geld liggen.

Kostenservice heeft een systeem bedacht waardoor de consument telkens aan het aan van het jaar automatisch naar een aantrekkelijker energieleverancier over kan. Het overstappen van energieleverancier is voor veel Nederlandse huishoudens iets wat gewoner en gewoner wordt. Zo stapte inmiddels meer dan 5,4 miljoen (ruim 70%) van alle huishoudens de afgelopen jaren al 1 of meerdere keren over. Een opvallend veel lager percentage doet dit echter daarna elk jaar opnieuw. "En dat is bijzonder", vindt Kostenservice.

Deze 1,7 miljoen is echter maar een kleine minderheid van de 5,4 miljoen, die al eens is overgestapt. Opvallend, want het gaat dan om ca. 3,7 miljoen huishoudens, die vorig jaar dus niet opnieuw overstapten. Deze mensen laten daarbij gemiddeld ruim 320 euro liggen.

Het overstappen werkt

Energieleveranciers verleiden consumenten met scherpe tarieven om over te stappen. Deze contracten lopen doorgaans voor de periode van een jaar. Na afloop van dit contract vervalt het scherpe wervingstarief en komt de consument automatisch in het normale -veel duurdere- tarief terecht.

Consument denkt goed te zitten

Uit de gegevens van de ACM en uit eigen onderzoek van overstapdienst Kostenservice.nl onder haar 22.000 leden blijkt dat een groot percentage van de Nederlanders nog steeds onwetend is. Wanneer men eenmaal overgestapt is naar een goedkope leverancier dan denkt men goed te zitten en niet meer goedkoper te kunnen.

De realiteit is echter dat men na een jaar automatisch vervalt in de hogere tarieven. Een andere hoofdreden om niet elk jaar over te stappen, is dat de consument geen zin heeft om zich er elke keer weer in te verdiepen. Men vindt het maar verwarrend en ‘een hoop gedoe’.

Kostenservice, overstapdienst naar Engels model

Sinds oktober 2019 is start-up Kostenservice actief op de Nederlandse markt. Zij springen in het gat om de consument automatisch jaarlijks te laten overstappen tegen scherpe energietarieven. Leden van Kostenservice geven eenmalig toestemming, waarna de dienst jaarlijks voor een gunstig energiecontract zorgt. Daarbij moet Kostenservice wel een gedane bespaarbelofte waarmaken. Op deze wijze is de consument jaar in jaar uit gegarandeerd veel goedkoper uit dan “onregelmatige klanten”, die af en toe eens overstappen.

Koopkracht biedt sinds kort ook de diensten aan van Kostenservice. Voor meer informatie: https://www.kostenservice.nl

Koekje?

Koopkracht maakt gebruik van cookies.

Door verder gebruik te maken van Koopkracht stem je in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. Je kunt altijd je cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Koopkracht.nl als op andere websites.