Hoe verloopt de opzegging van mijn huidige energiecontract?

Koopkracht zorgt dat jouw aanmelding correct wordt verwerkt naar de nieuwe leverancier. De nieuwe leverancier verzorgt verder de overstap voor jou. Je hebt hier geen omkijken naar. Wanneer je je op onze website aanmeldt voor het aanbod van een nieuwe leverancier, zal deze de overstap aan jou bevestigen. De nieuwe leverancier zegt daarna ook jouw huidige contract op. De wettelijke opzegtermijn van een energiecontract bedraagt altijd 30 dagen. De opzegging wordt echter door de nieuwe leverancier voor je geregeld, dus hoeft jouw huidige contract niet zelf op te zeggen. De nieuwe leverancier zal jou informeren per welke datum je over kunt stappen. Het enige wat je dus hoeft te doen is je via koopkracht aanmelden, waarna je automatisch van ons een bevestiging per e-mail ontvangt. Daarna ontvangt je ook van de nieuwe leverancier een schriftelijke bevestiging (per post of per e-mail). Vanaf dat moment wordt de overstap in gang gezet.      
Koopkracht maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van koopkracht stem je in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. Je kunt altijd je cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookies worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op kostenservice.nl als op andere websites.