Heeft mijn telefoon een simlock?

Indien jouw huidige toestel is aangeschaft in combinatie met een abonnement of prepaid pakket, bevat het toestel mogelijk een simlock. Je kunt dit controleren door een simkaart van een ander netwerk in het toestel te plaatsen. Wanneer je met deze simkaart kunt bellen, heeft het toestel geen simlock. Als het toestel daadwerkelijk gesimlocked is, kun je zolang de simlock niet is verwijderd, in principe alleen met de huidige simkaart bellen. Wil je een nieuw abonnement afsluiten, dan moet de simlock verwijderd worden. Hiervoor kun je een unlockcode aanvragen bij de klantenservice van jouw huidige aanbieder. Deze unlockcode is gratis wanneer het toestel langer dan een jaar in bezit is.
Koopkracht maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van koopkracht stem je in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. Je kunt altijd je cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookies worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op kostenservice.nl als op andere websites.